Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

Διαδικασία ατομικής συμβουλευτικής συνέντευξης



Για τη συνέντευξη σχετικά με τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό πολλά πεδία φαίνεται ότι θα πρέπει να εξερευνηθούν από το ίδιο το άτομο για να βοηθηθεί στη λήψη αποφάσεών του. Για παράδειγμα οι σπουδές του, οι γνώσεις του για τα διπλώματα, η οικογενειακή του κατάσταση, τα επαγγελματικά του ενδιαφέροντα, οι δεξιότητές του, τα αισθήματα αποτελεσματικότητάς του, οι δυσκολίες του, οι προσδοκίες του, οι σκοποί, οι επιθυμίες του, κλπ. Μάλιστα, για να μπορέσει ο συμβουλευόμενος να πραγματοποιήσει αποτελεσματικά τη διερεύνηση των παραπάνω θεμάτων, ο σύμβουλος χρησιμοποιήσει συγκεκριμένα εργαλεία όπως ερωτηματολόγια και τεστ.

3 μπορεί να είναι οι κύριοι αφετηριακοί άξονες
προκειμένου να ξεκινήσει μία συνέντευξη:
1)Ξεκινά η πρώτη επαφή με πρωτοβουλία του ίδιου του μαθητή.
2) Αρχίζει η πρώτη επαφή από τον σύμβουλο.
3) Γίνεται εκκίνηση από κάποιο τρίτο πρόσωπο.
Είναι βέβαιο ότι η ασφαλέστερη περίπτωση είναι ο πρώτος άξονας, όπου το ίδιο το άτομο αναλαμβάνει την ευθύνη να αναζητήσει τη βοήθεια του συμβούλου. Αν και στην
περίπτωση του σχολικού χώρου, είναι ανάγκη ο ίδιος ο σύμβουλος να ενεργεί ενθαρρυντικά και να διευκολύνει τη συνάντησή του με τον μαθητή.

Κατά τη διεξαγωγή της συνέντευξης υλοποιούνται μια σειρά από ενέργειες:
1. Προετοιμασία
2. Αρχική διερευνητική φάση
3. Φάση αποσαφήνισης συναισθημάτων
4. Καθορισμός σκοπών και προγραμματισμός ενεργειών
5. Αναζήτηση λύσεων ή λήψη αποφάσεων
6. Εξάσκηση ή πρακτική εφαρμογή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου