Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Τα αναπτυξιακά στάδια του παιδιού


  • Αισθησιοκινητικό στάδιο (από τη γέννηση έως 2 ετών): Πρόκειται για το στάδιο, όπου το άτομο αντιλαμβάνεται το περιβάλλον με τις αισθήσεις του και ενεργεί με κινήσεις. Κατανοεί τον κόσμο γύρω του σύμφωνα με τα αντικείμενα που βρίσκονται σε άμεση επαφή κοντά του. Κατά συνέπεια, δεν είναι σε θέση να επιλύσει περίπλοκα προβλήματα, αλλά μόνο εκείνα που αντιλαμβάνεται με τις αισθήσεις του και με την κίνησή του μέσα στο άμεσο περιβάλλον του. Όμως στο στάδιο αυτό συντελείται η διαφοροποίηση του εαυτού του από τους άλλους.
  • Προεννοιολογικό στάδιο (2 έως 7 ετών): Στο στάδιο αυτό το άτομο μαθαίνει να χρησιμοποιεί τη γλώσσα του και να αναπαριστά τον εξωτερικό κόσμο με λέξεις και εικόνες. Η σκέψη του εξακολουθεί να είναι εγωκεντρική και δύσκολα συγκεντρώνεται στη γνώμη των άλλων.
  • Στάδιο συγκεκριμένης σκέψης (7 έως 12 ετών): Η γνωστική δομή του ατόμου έχει αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να επιχειρεί νοητικές διεργασίες, να κατηγοριοποιεί, να αρχειοθετεί και να αριθμεί. Όμως η λογική του σκέψη και οι νοητικές του ενέργειες περιορίζονται σε συγκεκριμένα πράγματα που αφορούν το άμεσο παρόν, καθώς δεν έχει αναπτύξει ακόμα την ικανότητα να σκέφτεται αφαιρετικά.
  • Στάδιο τυπικών λογικών ενεργειών (12 ετών και άνω): Πρόκειται για την περίοδο μετάβασης στην εφηβεία, όπου το άτομο έχει την ικανότητα πλέον να σκέφτεται λογικά για αφηρημένες έννοιες, να κάνει συστηματικό έλεγχο των υποθέσεων, να αποκτά ιδεολογικά, κοινωνικά ενδιαφέροντα, να ασκεί την κριτική του σκέψη και να οραματίζεται το μέλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου